#JDOS

Nie jestem dziennikarzem, choć mam przyjemność często wspólnie pracować. Jestem instruktorem i pasjonatem dlatego proszę wybacz mój styl. Przez moją pracę często słyszę pytanie co sądzę o tym czy innym samochodzie. Z tą myślą rozpocząłem więc blog #JDOS, aby podzielić się swoimi wrażeniami z jazdy. Oto kilka ciekawszymi samochodów sportowych, z jakimi miałem okazję obcować. Jazda nimi zrobiła na mnie na tyle duże wrażenie, że postanowiłem podzielić się tymi emocjami. Każdy z nich na swój sposób jest doskonały. Każdy oferuje coś czego próżno szukać u konkurentów. Co najważniejsze jednak, każdy z nich rozbudza marzenia motoryzacyjne milionów motomaniaków na całym świecie. Jestem zatem szczęśliwcem, który dziękuje losowi, że miał możliwość zakosztować ich legendy.

Audi RS6

Na początek pytanie, czym jest to auto? Szybkim rodzinnym kombi czy może jednak ma także pobudzać emocje u jego kierowcy? Jeśli odpowiedzią jest opcja pierwsza to jest fantastyczny. Jeśli natomiast oczekujesz czegoś więcej… konkurenci w postaci BMW M5, oraz Mercedesa E63 AMG S dają zdecydowanie więcej! Masa jest rakiem toczącym modele RS. W tym modelu …

Audi RS5

Szczerze, mój największy motoryzacyjny zawód 2015 roku! Teoretycznie powinien dawać równie wiele emocji co RS4, w którym jestem zakochany. To auto tak bardzo do mnie przemawiało swoją sylwetką, że nie mogłem się doczekać jazdy nim. Wówczas czar prysł. Prowadzenie bardziej przypomina „bulwarówkę” niż rasowego RS’a. Ciągła podsterowność tego auta zabija całą przyjemność z jazdy!

Audi RS4

Mój zdecydowany faworyt z palety RS. Choć nieco zbyt ociężały, jak wszystkie modele to jednak daje nieograniczoną przyjemność jazdy, precyzję prowadzenia, niezależnie w jakim trybie będziemy się bawić. Dobrze podąża za ręką, nawet pomimo swojej wagi. Świetnie spisuje się zawieszenie i skrzynia DSG, choć mogłaby troszkę szybciej pracować przy zbijaniu biegów w dół. Wulgarny i …

Audi RS3

Najmniejszy z palety RS. Napędowo (Haldex) odstaje od pozostałych modeli (Torsen), ale i tak jego ostatnia generacja dobrze daje sobie radę z kompaktową konstrukcją. Auto świetnie radzi sobie w ciasnych skrętach, choć czuć duży ciężar na przodzie. W szybkiej jeździe brakuje mu mocy. Powalił mnie dźwięk podczas jazdy… niemal identyczny jak w Lamborghini Gallardo… generowany …

BMW M4 (F82)

Gdy pierwszy raz miałem okazję poprowadzić to auto (2008 r.), odzyskałem niepohamowaną frajdę z jazdy! To prawdziwa fabryka emocji i adrenaliny. Niesamowity miks: monocoque Dallary, silnik i skrzynia biegów Audi umieszczone centralnie, napęd na tylne koła, zawieszenie Ohlins, hamulce Brembo… a do tego wrażenia z jazdy klasyczną formułą. Zbyt mało? A co powiesz na brak …

Porsche 911 Turbo S (991)

Modele Turbo w Porsche od zawsze budziły mój respekt oraz szacunek. Tak i ten samochód. Duża moc, świetna charakterystyka i prowadzenie. Zawieszenie na drodze działa precyzyjnie, ale nie męczy przesadną sztywnością. Tylna oś skrętna, oraz większy rozstaw osi w porównaniu z modelem 997 robi spore wrażenie. Technologicznie doskonały samochód. Ideał? Wielu z pewnością odpowie twierdząco. …

Nissan GTR

Gdy pierwszy raz miałem okazję poprowadzić to auto (2008 r.), odzyskałem niepohamowaną frajdę z jazdy! To prawdziwa fabryka emocji i adrenaliny. Niesamowity miks: monocoque Dallary, silnik i skrzynia biegów Audi umieszczone centralnie, napęd na tylne koła, zawieszenie Ohlins, hamulce Brembo… a do tego wrażenia z jazdy klasyczną formułą. Zbyt mało? A co powiesz na brak …

Mercedes SLS AMG Black Series

Black Series to limitowane, najbardziej sportowe spośród drogowych wersji Mercedes-AMG. Nie inaczej jest w tym przypadku. Większy rozstaw kół, 60 KM więcej, inne zawieszenie i hardcore’owy program skrzyni biegów zmieniający przełożenia z niesamowitą prędkością. Niezależnie czy jedziemy „Blackiem” po drodze publicznej czy po torze wyścigowym, daje on fantastycznie zestaw emocji, którego zawsze szukam w samochodach …

Porsche Cayman S (981)

Niepozorny i niedoceniany. Kobiecy? Dla osób, które nie stać na „prawdziwe” Porsche? Nie rozumiem tych stereotypów. Po pierwszej jeździe tym autem zacząłem się zastanawiać czy Porsche przypadkiem nie strzeliło nim sobie w kolano. Znacznie łatwiej się prowadzi niż 911 (wówczas w porównaniu do modelu 997) ze względu na centralnie umieszczony silnik. Wewnątrz to niemal kopia …