Porsche 911 GT2 RS

Ile ja czekałem na jazdę tym samochodem? Długo, bardzo długo. Podczas Porsche Experience na torze SilesiaRing w końcu się doczekałem. Na początku lekkie onieśmielenie oraz nieśmiałość w prowadzeniu przeplatała się z respektem dla osiągniętego wyniku na Nordschleife 6 m 48 s robi wrażenie.
911 jak 911 chciałoby się powiedzieć. Pakiet aerodynamiki zbliżony do modelu GT3 RS. Silnik 3.8-litra produkujący 700 KM, którego bazę stanowiła znacząco słabsza jednostka z Turbo S. Czy to słyszycie? „Znacząco słabsza” od Turbo S, jakby 580 KM było słabym wynikiem! Ale taka jest prawda. Poczucie mocy jest niesamowite. To nie tylko gołe cyferki. Przyspieszenie 2,8 s do 100 km/h to może niewiele mniej (-0,1 s) niż w modelu Turbo S. Ale tutaj moc przenoszona włącznie na tylne koła sprawia, że GT2 RS jest zwyczajnie wściekłe. Trakcję generuje zaprojektowana specjalnie pod ten samochód kultowa opona Michelin Sport CUP 2 R. Semi-slick wypuszczony w krótkiej serii, a na rynek trafiający nieco później. CIekawą jest także tylna oś skrętna – przeprogramowana w stosunku do innych modeli Porsche.
Wrażenie z jazdy jest ciekawe. Choć lżejszy nieco od GT3 RS sprawia wrażenie nieco bardziej ociężałego. Nie przekłada się to jednak na czas okrążenia. Wręcz przeciwnie, GT2 RS jest dużo szybsze! Wchodząc w zakręt wyczuwalny jest dodatkowy jak ja to mówię „extra move” tylnej części samochodu. Jakby chciał uciekać, ale jedzie jak przyklejony. Oczywiście mocy jest tyle, że musisz być bardzo precyzyjny aby nie zerwać przyczepności. Ale jest to kontrolowalne i przyjemne. Najważniejsze to wyczuć kiedy włączają się turbosprężarki, aby nie dać się zaskoczyć. Hamowanie jest idealne, tył nie myszkuje za bardzo. Zaskakująco jak na 911 w momencie skrętu nie mamy zbyt wiele podsterowności. Na prostych GT2 RS to znikający punkt dla innych użytkowników toru! Zwyczajnie to super szybka i precyzyjna maszyna. Dosyć prosta w prowadzeniu (z ESC włączonym). Potrafi jednak ugryźć i to mocno (przy ESC OFF)! Jak dla mnie jednak nadal GT3 RS pozostaje na topie mojej listy marzeń za swój klimat wyczynówki i bezkompromisowy charakter wariata! A nie jak w GT2 RS rozsądnego, nawet hiper szybkiego… ale nadal rozsądnego wozu.